اصغر فرهادی، فرّ سینمای ایران

دیگر ، سینمای ایران ، با اسکار بیگانه نیست.

 

تبریک به همه ی آن هایی که آرمان هنر را تعالی تبار انسان می دانند .

 

 

 

 

/ 2 نظر / 22 بازدید
ياور ابراهيمي

از اينكه وقت گذاشتي و نوشته هاي سطح پايين منو مطالعه كردي سپاسگزارم، از راهنمايي اديبانه ات نيز بي نهايت ممنونم.

فریق بصیری

فیلم جدایی نادر از سیمین بسیار پر معنا است اما بری آنکه‌ یک فیلم از فیلمهای دیگر متفاوت باشد داشتن فقط معنا و فیلمنامه‌ خوب کافی نیست،من فکر میکنم این فیلم در خلق کردن زیبایی و دادن پیام به‌ مخاطب با استفاده‌ از تصویر و بدون کلام ضعیف بوده‌،مثلا در فیلم اسب جنگی تمام معنا و دغدغه‌ کارگردان را میتوان در سکانس پریدن اسب از روی سنگرها دریافت کرد، ویا در فیلم افسانه‌ 1900 هنگامی که‌ 1900میخواهد از کشتی پایین بیاید و نمایی از شهر را میبینیم...... من فکر میکنم آنچه‌ که‌ باعث شد این فیلم اسکار بگیرد شرایط کنونی ایران و نگاه غرب به‌ ایران است چراکه‌ تمام شخصیتها در این فیلم(ایرانیها) دچار مشکلات بزرگی هستند و کسی در این فیلم بی دردسر نیست و این همان چیزیست که‌ غرب میخوا‌هد، من فکر میکنم فیلم جدایی ضعیفتر از لاکپشتهایی بهمن قبادی است اما فیلم قبادی هیچوقت اسکار نگرفت چراکه‌ خوشایند غرب نبود در آخر این فیلم میبینیم که‌ کاک ستلایت هیچ اشتیاقی به‌دیدن سربازهای آمریکایی نشان نمیدهد و در کل عامل تمام بدبختیها در این فیلم جنگ است که‌ آمریکا دنبال آن است. بله‌ متاسفانه‌ هنر را هم وارد معادلات سیاسی کرده‌اند.